Skinnshorts

Som ni vet går jag på Mode och Kläder linjen och där designar vi själv och sy. Just nu är trikåkursen här och de ger oss tre plagg är något med ärm, byxor och valfritt plagg som vi måste rita hur vill vi ha det. Då kom jag på iden att jag gillar Kenzas skinnshorts som jag kan sy då är det nästan gratis än betala 1000 kr. Då har jag ritat det och håller på att sy den, HOPPAS att jag lyckas. Det låter jättelätt att sy shorts, ja det är det men just nu syr jag med skinn och blixtlås som är lite jobbiga att sy med men aja jag måste bara kämpa. Sjukt att vi börjar med den första och tre plagg måste vara klara innan sommarlovet, hur ska det gå? Fyfan linjen är så hård och har hög tempo så ibland är jag tvungen att sitta och sy i några timmar efter skolan. Förut gick jag i grundskolan då hade vi slöjd en gång i veckan då gjorde jag en plagg i EN TERMIN. Och nu plötsligt har jag gjort 4-5 plagg här termin om jag har lyckats göra dem klara innan sommarlovet. Men huvudsaken är att jag älskar linjen och förbreder inför framtiden för det är bara en början. För att jag har ett mål att bli modedesigner då krävs det en massa tid och mycket tålamod, det har jag inte då jobbar jag på det. Speciellt på när vi ritar själv då är jag skitkass på att rita och nu ska jag försöka träna att rita varje dag till och med idag. den är såååå svår än jag trodde i början. Från början hängde jag verkligen INTE med och funderade att hoppa av från linjen, men nej många uppmuntrade och stödde mig så mycket de kunde då funderade jag och beslutade att jag ska vara kvar och kämpa, nu är jag jätteglad över beslutet jag har tagit och om de inte har stött mig lika mycket då skulle jag tro att jag har hoppat av, tack så mycket att ni finns där för mig. Oj nu har jag skrivit en lååång inlägg, vill bara skriva ut mig om linjen.

 





Kommentarer
Postat av: rahi

bra skrivet! ;) Btw skinnshorts... gillar den max!!

2011-04-09 @ 16:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0